onsdag 9. oktober 2013

Test: Beste hudkrem mot kviser (for menn)

Jeg er selv mann og har slitt med uren hud og kviser i X antall år - det startet vel da jeg var 14 og nå i en alder av 23 kan jeg fortsatt se antydning til dårlig hud. Har vært gjennom såpass mange kviseprodukter og hudkremer før jeg fant den beste at jeg egentlig tenkte å utføre en liten test for å se hvilken hudkrem som er den beste mot kviser.

Først til hvordan jeg utførte testen.


Testen

Utførte testen ved å kjøpe inn fire forskjellige hudkremer, teste de i to uker hver og se hvilken som hadde den beste innvirkningen på huden min. I tillegg til at en hudkrem motvirker tørke, så vil man også kunne dempe antall kviser betraktelig om man finner den rette kremen.

Kosthold og andre vaner ble ikke endret under disse åtte ukene.


Her er testen.

1. Moisture Creame Weleda for men.


Etter å ha hørt så mye positivt om jojobaolje mot kviser, så tenkte jeg å prøve en av de middels dyre kremene. For 159 kroner får man en relativt stor tube med et innhold som både er mild mot huden og har en herlig frisk duft.

Jeg ble faktisk overrasket over hvor god effekt denne hadde. Nå har jeg tenkt å tallsette forbedringen i prosent etter hvor mye bedre hud jeg fikk, og jeg vil faktisk si at denne halverte antall hudormer og kviser som jeg slet med (50 % nedgang) - i tillegg til at den er utrolig frisk og god å påføre huden.

Absolutt en jeg vil anbefale.

Kjøp den her: Moisture Weleda for 159,-.

2. Biotherm homme aquapower.

Neste ut på listen var en hudkrem mot kviser som fungerte på en litt annen måte enn hva jeg var vant til fra før av. Dette er en krem som baserer seg på plankton-ekstrakter for at porene i huden ikke skal tette seg. Var alvorlig redd for at denne type "teknologi" skulle være svindel, så forhørte meg med en lege (som også er en god venn av meg) før jeg kjøpte den.

Og joda - det skulle visst fungere. Som en kvisemotvirkende krem ser jeg ikke helt at den har særlig stor effekt, men det er liten tvil om at den hjelper dersom du har veldig tørr hud. Aldri hatt glattere hud, men samtidig var det ikke noen utrolig nedgang i antall kviser og synlige hudporer.
Testens vinner med god margin.

Vil anslå at det lå stabilt, men kanskje en nedgang på 10-15% var å spore.

Kjøp den her: Biotherm Homme Aquapower.

3. Recipe For Men.


På tredje forsøk fant jeg testens vinner - og dette er en hudkrem mot kviser jeg kan gå 100, ja sågar 100 prosent god for. Denne kremen har fjernet kvisenene mine for godt, og når jeg supplerer med en virkelig god hudvask med rens i etter tid, så har jeg rett og slett ikke kviser dagen etterpå.

Nå vet jeg at den kanskje ikke passer til deg som har helt ekstremt mye kviser, men om du har "normalt fet hud", så er denne absolutt å anbefale. Ga den også til min bror på 17 som har slitt med mye av det samme, og vips - samme resultat. 100%.

Dette er heldigvis heller ikke en av de dyreste hudkremene da den ligger på 199 kroner. PRØV den!

Kjøp her: Recipe for Men til 199,- (testens vinner).

0 kommentarer :

Legg inn en kommentar