fredag 11. oktober 2013

Test: Beste hudkremen for kvinner

Selv er jeg ikke kvinne, så da jeg tenkte å utføre en test for beste hudkrem mot kviser for damer, så var jeg nødt til å få assistanse fra en venninne jeg har hatt kontakt med i årevis. Hun hadde slitt med kviser en lengre periode og var villig til å teste ut forskjellige hudkremer dersom jeg finansierte det med min tynne lommebok.

Her er litt informasjon om hvordan vi utførte testen.


Testen


Testen ble utført av en kvinne på 21 år som har hatt akneproblemer i ca seks av dem. Fra før av bruker denne personen "vanlig porsjon" sminke, men tar ingen andre motvirkende kviseprodukter sett bort fra vanlig sminkefjerner.

Testen ble gjort over ni uker hvor hver av hudkremene ble testet i to uker hver med en pause på èn uke mellom testene. Kremene får en score fra 1-10 hvor det ikke utelukkende fokuseres på effekt, men en helhetsvurdering av hvor god kremen er mot huden.

(Herfra og ut er det kvinnen som skriver)


Produkt 1: Anti Blemish Solution fra Clinique.

Et bilde av hvordan settet ser ut
når du mottar det.


Jeg har vært borti flere produkter fra Clinique tidligere, noe som var litt av grunnen til at jeg valgte å teste det som første produkt. I denne pakken får man tildelt tre produkter:

- Rensende gelè.
- Moisturizer.
- En myk lotion som skal smøres på til slutt.

De første dagene benyttet jeg meg av produktene til både morgen og kveld, men etter en kort periode forsto jeg at det holdt med å gjøre det kun på morgenen. Fikk en mye mykere hud, men kvisene forsvant ikke før etter ca seks-syv dager - først da begynte jeg å se tilnærming til færre kviser.

Jeg mener at antall kviser i løpet av denne toukersperioden nærmest halverte seg, noe jeg må si meg svært fornøyd med. Settet koster 299 kroner og holder i hvert fall i rundt to måneder.

Kjøp det her:
Anti Blemish fra Clinique.


Purifying Care Face Cream. Vinner
av denne testen.
Produkt 2: Purifying Care Face Cream


En av de hudkremene som skulle gå direkte på å motvirke kviser for oss kvinner er denne kremen fra produsenten Anne Marie Borlind. Effekten var god fra første stund - men det skal sies at jeg kanskje jukset litt.

I og med at den skal kun gi en effekt dersom man benytter seg av ansiktsrens i forkant, så var jeg nødt til å kjøpe en billig ansiktsrens samt noen bomullsdotter på Rema 1000 og bruker kremen i etterkant.

Effekten etter èn uke var slående, og det er denne kombinasjonen jeg bruker i dag. Kvisene forsvant rett og slett fra ansiktet mitt 100%. Hudormene besto på nesen, men jeg har innsett at disse er nærmest umulige å få vekk uansett - i tillegg til at de er veldig veldig små.

Her er det virkelig verdt å legge igjen 194 kroner.


Kjøp her (anbefales om du vil fjerne kviser!): Purifying Care Face Cream.

Produkt 3: Visibly Clear 2 in 1 Wash
Visibly Clear 2 in 1 Wash -
billig, trygg og velfungerende!

Etter gigasuksessen med forrige krem hadde jeg ikke den helt store motivasjonen til å prøve noe nytt, men det hadde jeg jo en gang sagt ja til. Dette er en rens som skal både fjerne kviser og gi huden en ny glød, men i den prisklassen var jeg i utgangspunktet usikker på om den kom til å fungere.

Men det gjør den faktisk.


I tillegg til at kvisene fjernes, så lyser også huden opp av friske fremtoninger. Nå skal det sies at jeg neppe legger fra meg Care Face Cream med det første i og med at jeg fikk så langvarige og gode resultater av den, men dette er et godt supplement dersom jeg har dårlig råd en periode. For knappe 60 kroner får du en god ansiktskrem - så enkelt er det bare med den saken.

Kjøp her:
Visibly Clear 2 in 1 wash.

3 kommentarer :

  1. Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.

    SvarSlett
  2. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  3. Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.

    SvarSlett